معرفی وبلاگ
زنده نگه داشتن نام و یاد شهداء کمتر از شهادت نیست. (مقام معظم رهبری)
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 869233
تعداد نوشته ها : 945
تعداد نظرات : 33
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

شهید محمدحسین زینت بخش

تاریخ تولد :1/10/1337

 نام پدر :علی اصغر

 

تاریخ شهادت : 17/6/1364

 محل تولد :خراسان /بیرجند /-

 

طول مدت حیات :27

 محل شهادت :

 

مزار شهید :خواجه ربیع مشهد

 

محمدحسین زینت‌بخش در اول دی‌ماه سال 1337 در شهرستان بیرجند در خانواده‌ای مذهبی و مستضعف دیده به جهان گشود. پس از سپری کردن تحصیلات ابتدایی، در رشته‌ی ریاضی فیزیک موفق به اخذ دیپلم شد و سپس ادامه‌ی تحصیل داد و در رشته‌ی راه و ساختمان فوق دیپلم گرفت. او بعد از دوران دبستان، خود زندگی‌اش را تأمین می‌کرد و سعی می‌کرد باری از دوش خانواده برداشته باشد و در همه‌ی احوال به دیگران کمک می‌نمود.

در خواندن درس بسیار جدی و فعال بود و از کلاس اول هر سال شاگرد اول می‌شد. هم‌زمان با اوج‌گیری انقلاب اسلامی، در همه‌ی صحنه‌های انقلاب حضوری فعال و چشمگیر داشت. در این ایام او هنوز به دبیرستان می‌رفت و در جهت پیروزی انقلاب بسیار کار می‌کرد.

سر و صورتش را می‌بست و شب‌ها عکس امام را به دیوارها می‌چسباند و به اتفاق هم‌کلاسی‌هایش در کلاس‌های مخصوصی که درباره‌ی انقلاب بود، شرکت می‌کرد. در اکثر محافل که دوستان یا اقوام او شرکت داشتند، درباره‌ی انقلاب صحبت می‌کرد و از امام و انقلاب دفاع می‌کرد و هیچ هراسی از مأمورین ساواک در دل نداشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جهادسازندگی، به این نهاد پیوست و در کمیته‌ی عمران جهاد به کار مشغول شد. در سال 60 ازدواج کرد.

تلاش و فعالیت چشمگیر او باعث شد تا مسئولیت جهاد بخش احمدآباد مشهد به وی واگذار شود. بسیار به کار جهاد علاقه‌مند و حساس بود و این کار را بر هر چیز دیگر ترجیح می‌داد. پس از شروع جنگ تحمیلی از سال 1360 تا 1364 سالی حداقل دو ماه به جبهه‌های نبرد می‌رفت و اعتقاد داشت که انسان، خدا را در جبهه‌ها می‌بیند و با تمام وجود او را لمس می‌کند.

در سال 1363 در آزمون سراسری دانشگاه شرکت کرد و در رشته‌‌ی مهندسی عمران دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد. یک سال به دانشگاه رفت و پس از پایان امتحانات، دوباره به جبهه شتافت. این نوبت پنجم اعزام وی به جبهه‌ها بود و او هر بار از رفتن به جبهه‌ها اظهار خوشحالی می‌کرد و می‌گفت:‌ « من در جبهه معجزه‌هایی می‌بینم. »

همسرش می‌گوید: « او عاشق شهادت بود و همیشه این آرزو را از خدا داشت. من به او می‌گفتم خدا کند جانباز شوی تا من هم در کنارت کمی فیض ببرم. اما او می‌گفت از خدا خواسته‌ام شهید شوم تا مرا کامل کامل ببرد.»

همسرش شب قبل از شهادت ایشان خواب دیده بود که نماینده‌ی امام در جهاد به ایشان گفتند شما هم از خانواده‌ی شهدا هستید و سعی کنید مثل حضرت زینب صبور باشید.

زینت‌بخش سرانجام در تاریخ 17/6/64 در جبهه‌ی غرب بر اثر اصابت تیر به ناحیه‌ی ریه در سنّ 27 سالگی به فیض شهادت رسید و پیکر پاکش در خواجه ربیع مشهد به خاک سپرده شد.

از او 2 فرزند به یادگار ماند.

منبع:کتاب جهادسازندگی خراسان دردفاع مقدس صفحه 95


X