معرفی وبلاگ
زنده نگه داشتن نام و یاد شهداء کمتر از شهادت نیست. (مقام معظم رهبری)
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 864370
تعداد نوشته ها : 945
تعداد نظرات : 33
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

خدا، اسلام ،میهن به جای ...

 در تاریخ 4/ 11/ 1360 این جانب سید رضا کلانتری به همراه برادر صادقی که از مسئولین فرهنگی سپاه ساری بودند ، به عنوان ماموریت فرهنگی (خطاطی و...) به کرمانشاه و از آنجا به پاوه اعزام شدیم .

حدود یک گروهان از پاسداران ساروی هم در نزدیکی پاوه در منطقه "نودشه "مستقر بودند .زمان حول و حوش عملیات محمد رسول الله(ص) بود .در تبلیغات سپاه پاوه مشغول به کار شدیم .مسئول تبلیغات پاسداری بود به نام بهجتی و فرمانده سپاه پاوه نیز کسی نبود جز شهید بزرگوار حاج ابراهیم همت .

چند روزی از کارمان نمی گذشت که از سوی حاج همت پیغام آوردند که ایشان با برادران تبلیغات کار دارند . جلسه ای بر گزار شد و ایشان با بر و بچه های تبلیغات در مورد موضوعی صحبت نمودند . جریان آن از این قرار بود :زمانی که داخل شهر پاوه می شوید رو به روی شما کوهی ظاهر می شود که بر بلندی آن کوه از از دوران طاغوت ، شعاری عریض و طویل به نام خدا ، شاه ، میهن نوشته شده بود که متاسفانه از فواصل بسیار دور دیده می شود .

اگر چند کلمه شاه را پاک کرده بودند ، ولی اثر آن هنوز مشخص بود و رزمندگانی که برای دفاع از مرز و بوم ایران به این نقطه اعزام می شدند ، با دیدن شعار مزبور که سه سال پس از انقلاب خودنمایی می کرد ، ناراحت شده و بر روحیه ایشان تاثیر منفی می گذاشت و باعث اعتراض آنان به مسئولین فرهنگی منطقه می شد .حاج همت به همین دلیل به این شعار حساس شده بود و در پایان جلسه به من گفتند :برو شعار را درست کن .شاه را پاک کن و بنویس اسلام .من به اتفاق چند برادر دیگر به بالای کوه رفتیم .بسیار تعجب کردم !به قدری حروف شعار را بزرگ نوشته بودند که حتی می گفتند کسی که آن را نوشته درجه تشویقی گرفته است .شاید طول الف کلمه خدا حدود 60 الی 70 متر و عرض آن 3 الی 4 متر و هر کدام از نقطه ها ی کلمه شاه به اندازه یک اتاق بزرگ بود و از فاصله نزدیک نمی شد کلمه اسلام را به جای کلمه شاه دقیقا طراحی کرد . خلاصه طرحی به ذهنم رسید وبه این نتیجه رسیدم که شعار را از دور طراحی کنم .سپس به وسیله طناب و دو دستگاه بی سیم و تعدادی از افراد کار را شروع کردیم .

ابتدا به وسیله گچ طراحی مقدماتی را انجام داده و سپس ، از شعار مزبور چند صد متر فاصله گرفتم و با نگاه از چشمی های دور بین و به وسیله بی سیم افراد ر از راه دور هدایت کرده و با حرکت دادن طناب ها به وسیله آنها به آنان می گفتم که کجا کج است و کجا راست ، بدین وسیله کلمه اسلام را از راه دور طراحی کردم و کلمه شاه را حذف و کلمه اسلام را به جای آن نوشتم .

بعد ها برادران داخل کلمه اسلام را با سنگ پر کرده و با گچ سفید کردند و از این زمان به بعد هر کسی که از دروازه شهر پاوه وارد می شد ، شعار چشم نواز خدا ، اسلام ، میهن را به جای خدا ،شاه میهن نظاره می کرد و بدین وسیله سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، شاه از پاوه نیز اخراج شد .

منبع:"فرهنگ جبهه،خلاقیتها"نوشته ی سید مهدی فهیمی ومحسن مهر آبادی،نشر فرهنگ گستروسروش،تهران-1382


X