معرفی وبلاگ
زنده نگه داشتن نام و یاد شهداء کمتر از شهادت نیست. (مقام معظم رهبری)
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 869223
تعداد نوشته ها : 945
تعداد نظرات : 33
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

شهید غلام علی زینلی سیدآباد

تاریخ تولد :25/12/1341

 نام پدر :محمداسماعیل

 

تاریخ شهادت : 21/11/1364

 محل تولد :خراسان /چناران /سیدآباد

 

طول مدت حیات :23

 محل شهادت :جاده فاو_بصره

 

مزار شهید :گلزارشهدای سیدآبادچناران

 

غلام‌علی زینلی فرزند محمداسماعیل در بیست و پنجمین روز از اسفندماه سال 1341 در روستای سیدآباد از توابع شهرستان چناران در خانواده‌ای مذهبی و مستضعف دیده به جهان گشود. دوران تحصیلات ابتدایی را در روستا گذراند اما به دلیل عدم بضاعت مالی خانواده از ادامه‌ی تحصیل محروم ماند و در کنار پدر و برادران به کشاورزی پرداخت.

با اوج‌گیری انقلاب اسلامی، حضوری فعال و چشمگیر در تظاهرات و راهپیمایی‌ها داشت. به امام عشق می‌ورزید و همواره به اطاعت از ایشان سفارش می‌کرد.

پس از پیروزی انقلاب و با تشکیل ارتش بیست میلیونی به فرمان امام (ره) به بسیج پیوست تا بهتر بتواند به انقلاب و امام (ره) خدمت کند. در سال 1361 وارد جهادسازندگی شد و به تلاش در جهت خدمت به محرومان پرداخت. وی در سال 1362 جهت خدمت به رزمندگان اسلام و دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و در منطقه‌ی کردستان مشغول به خدمت گردید.

پس از مدتی به زادگاه خویش برگشت و در آذرماه سال 1364 فرمان امام خمینی (ره) بر گرم نگاه داشتن جبهه‌ها را لبیک گفت و عازم جبهه گردید و به عنوان آرپی‌جی زن علیه نیروهای متجاور بعثی می‌جنگید تا این که در عملیات والفجر 8 به تاریخ 21/11/1364 در جاده‌ی فاو – بصره بر اثر ترکش خمپاره در سنّ 23 سالگی در حالی‌که مدت کوتاهی از ادواجش می‌گذشت، به درجه‌ی رفیع شهادت رسید.

منبع:کتاب جهادسازندگی خراسان دردفاع مقدس صفحه 98


X